• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Relationer som skuldsatt

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Kan ni känna någongång att det missbruk ni haft varit menat? För att ni ska komma ut starkare på andra sidan liksom. För jag tror ganska mycket på ödet och så. Men sen tror jag på att alla beslut man gör i sitt liv leder en till var man är idag och det är ju så liksom. Spelmissbruk, lånmissbruk eller vad man ska kalla det, shoppingberoende och alla slags missbruk. Det känns som att allt detta lagt fram hur hela mitt framtida liv kommer se ut. Jag vet ju någonstans att nu sitter jag i ett fack. Kommunalarbetare, medelinkomst och skuldsatt. Det första jag gör innan jag ska dejta någon är liksom att säga att jag har alla dessa skulder och förklara varför. Jag skäms nog inte, men det känns ändå som människor får en slags uppfattning om en då. Att man inte är pålitlig, ingen kontroll över pengar och låg IQ. Och man vill ju berätta en sån stor grej ändå innan det går så långt att man kanske börjar tänka på förhållanden, och barn och hus osv. Allt gick åt helvete när jag fick dessa skulder. Hur har ni gjort? Berättar ni för dem ni dejtar? Innan eller efter ett tag eller jag förstår inte. Jag vill inte heller att någon ska bilda sig en uppfattning om att jag är perfekt sen kommer jag och berättar allt detta om skulder osv. Det ska ju inte påverka mitt ”dejting”-liv egentligen. Men det gör ju de, för i den här världen så är pengar det man strävar efter oftast och inte kärlek. Men nu börjar jag bli äldre och jag måste ändå tänka realistiskt, vill inte vara ensam och skuldsatt hela livet liksom. Jag har tänkt att även med dessa skulder och så ska jag försöka leva så normalt som möjligt, kan inte stanna hela mitt liv för att jag är skuldsatt. Hoppas ni förstod inlägget, jag känner mig ganska lost nu. Men berätta gärna hur ni gör, kan ju inte bara vara jag som undrar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 884
Mottagna reaktioner
1 872
Poäng
1 277
Jag vet inte hur man ska göra, men snälla gör inte som min man gjorde! Han sa inget, visade inte på något sätt att hans ekonomi var körd. Det visade sig när vi inte fick igenom bolånet för huset vi hade skrivit kontrakt på. Då började mina problem.
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Jag vet inte hur man ska göra, men snälla gör inte som min man gjorde! Han sa inget, visade inte på något sätt att hans ekonomi var körd. Det visade sig när vi inte fick igenom bolånet för huset vi hade skrivit kontrakt på. Då började mina problem.
Nej det ska jag inte! Och därför har jag gjort så att det är typ bland det första jag säger till en person. För det komplicerar till vänskaper, relationer till killar osv. Helt stört egentligen!
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Jag vet inte hur man ska göra, men snälla gör inte som min man gjorde! Han sa inget, visade inte på något sätt att hans ekonomi var körd. Det visade sig när vi inte fick igenom bolånet för huset vi hade skrivit kontrakt på. Då började mina problem.

wow, hade varit förbannad. Inte för att han har skulder utan att han inte sa det innan kontraktet och bolånet. Måste varit jobbigt för dig :(
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Just nu lever jag ensam av olika anledningar, men jag tänker att det kan vara bra att vara öppen i ett tidigt skede. Vilket ibland kan vara lättare sagt än gjort, men å andra sidan tänker jag att om man vill dela livet tillsammans så är det bra att vara öppen från början så det exempelvis inte kommer fram något i efterhand och där med förstör tiliten.

Lite som med när man ska berätta om psykisk ohälsa kanske när man kommer någon närmare. Jag brukar inte trycka upp i ansiktet på andra att jag har den och den diagnosen, men börjar jag umgås närmare med någon brukar jag vara snabb med att om jag exempelvis drar mig undan i perioder beror det på det här, just för att det inte ska bli missuppfattningar och att någon tror att man har något emot personen.
 

samillan

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
28 April 2014
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
91
Poäng
257
När jag inlett nya förhållanden efter skilsmässan som kom pga mitt spelande så här jag varit väldigt ärlig och tydlig med hur min situation såg ut. Men absolut inte på första dejten utan när jag märkte att det började bli lite seriösare så tog jag samtalet.
Ingen man har lämnat mig pga det samtalet.
Min nuvarande särbo sedan 5 år har hela tiden varit införstådd och förstående. Nu har jag skuldsanering sedan 1 år tillbaka och ser med tillförsikt på framtiden.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 884
Mottagna reaktioner
1 872
Poäng
1 277
wow, hade varit förbannad. Inte för att han har skulder utan att han inte sa det innan kontraktet och bolånet. Måste varit jobbigt för dig :(
Jo, hade en ekonomi som gick ihop på kronan men var skört, hade inte klarat något oförutsett. Valde att flytta ihop och köpa hus för att få ned kostnaderna. Nu blev det ju tvärtom och en lånespiral nedåt för mig. Hade panik ett bra tag innan jag lyckades få ett bolån för hela huset själv. Men utan något tillskott från honom och en till att försörja gick det åt skogen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp